Dag 10

Hej Hej Halla!
Idag borjade en ny vecka vilket innebar nya mojligheter. Idag har jag hunnit med en powerwalk, varit barnvakt och lite shopping. Vaknade vid elva imorse gick direkt ner till koket for att gora mig en frukost bestaende av agg och melon, perfekt blandning.. Kande att efter PiaLias kommentarer sa maste jag ata frukost! Mamma kommenterade det aven senare nar vi skypeade. Efter frukost, eller rattare sagt under frukost skypeade jag med Klara. Darefter blev det en powerwalk i omradet innan det var dags for nasta skype med la familia. Mycket trevligt, mycket trevligt. Staderskan var aven har idag och nar hon var klar gick hon och Heidi ner till Starbucks to grab a coffee. Det betydde att jag fick agera barnvakt ett tag. Varje gang nan gar ut fran huset borjar Lula grata vilket ar sjuuuuuuukt frustrerande. Detta betydde alltsa att jag lamnades med en gratande Lula och Hegan.
Senare pa eftermiddagen eller rattare sagt kvallen, efter lite forseningar har i huset begav vi oss alla till en stor mall som bara inneholl Outlet affarer. Fanns faktiskt relativt bra grejer, men eftersom jag ska till New York imorogn (!!!!) sa ville jag inte sla pa stort. Dessvarre gjorde jag av med en del pengar iaf, men denna gang pa gifts. Kopte presenter till familjen som jag ska lamna innan jag aker. Pappas converse ar ocksa inhandlade, blaa, laga, storlek 42. Blev iof lite shopping till mig sjalv ocksa. Ett par vita och ett par blaa converse och shorts-hangselbyxor och en skjort/blus. Orkar inte fota grejerna idag utan det far bli imorgon med allt annat.
Som sagt sa ska jag till New York imorgon, men denna gang alldeles sjalv. Om jag ska vara arlig ar jag lite pirrig och framforallt uppspelt. Nar jag precis loggade in pa facebook sa sag jag att en av mina grannar, Alicia Horn hade skrivit till mig. Hon ar namligen ocksa i New York och jag hade helt glomt bort att hon skulle hit. Pratade med henne i telefon for nan minut sen nu bara och vi ska hanga hela dagen imorgon. Aaaaaaaaaaaah!! Sa glad :)
Imorgon far ni uppdatering om hur det var i New York och forhoppningsvis massa shopping!

Kommentarer
Postat av: PiaLia

Gomorr, från ett i dag soligt Sweden!



Martina,

vad du inte vet är att alla mina klokord kommer från din egen mamma. Hon ringer och stämmer av vad jag ska skriva, för barn lyssnar inte på sina egna föräldrar;) Skoja bara! Men jag hoppas melonen var härligt fräsch och söt och att ägget var perfekt kokt med krämig äggula (och att äggstanken skingrades med vinden inan den nådde dina näsborrar).



Jag tycker det är så häftigt att du åker själv in till NY! Tänk, det var inte länge sedan du hade pirr och fick ont i magen när du skulle åka till Täby C alldeles själv! Duktig flicka! Hoppas du och din kompis får en kul dag in "The big apple"!



Själv ska jag till frissan och jag ber till gud att jag inte har några löss i mitt hår så jag blir hemskickad! Vet inte hur många varv med lösskurer vi flickor i familjen gjort. Jag börjar tro att de trivs lite extra bra hos oss.



Kajsa ska ta tåget till kusin Anna i Götet, så jag får liksom mor din känna saknaden av en skön tonårsdotter.



Ha det bra!

STOR kram/PiaLia

2011-06-21 @ 09:05:34
Postat av: Kajsa Lundvall

Hahaha, ni är roliga i kapp ni två, Martinafina och PiaLia.



Vad strålande roligt att Alicia är i stan!!! Kunde ju inte bli bättre. Skall bli jättespännande att höra hur ni har haft det. Själv har jag också shoppat... osthyvel, tesil, potatisskalare och hushållsrullehållare på Bromma Blocks...



Många och långa kramisar från mami

2011-06-21 @ 14:14:35
Postat av: pappa

Vad härligt att få träffa någon från Sverige i New York. Ni kommer att få en riktigt kul dag ihop. Nu behöver du inte shoppa mer när du funnit ett par nya converse till pappa.



Ha det jättebra!

2011-06-21 @ 14:57:28
Postat av: Mamma

Jo, mammas jeans också, glöm inte dem, för tusan gubbar!

2011-06-21 @ 16:43:17
Postat av: kajj

en långsam rysning går genom kroppen varje gång jag klickar in mig på din blogg och ser att du uppdaterat!



Efter många långsama men sköna dagar hemma har jag nu landat i göteborg.



På fredag bär det antagligen av till fjällbacka.



Saknar dig massor

2011-06-21 @ 20:24:27
Postat av: Maria

Hej gumman,

Så kom vi äntligen i väg, jag Lovisa och Madde.....

Igår kom vi till Båsdag och i morse sken solen över oss när vi åt våran första sommarfrukost här nere..färska frallor från "Affärenaffären" som i år drivs av fastighetsägarna själva....bröderna Hernborg...och än så länge kan man nästan gissa att det är killar som driver affären, i alla fall av sortimentet att dömma....i år blir det nog mycket häng där, då de råsatstat på att göra det lite extra mysigt utanför med sköna soffor. Jag kan bara gissa att det snart sitter högtalare på fasaden också:-)

Idag har vi gjort allt.....Grönsaksboden och lågprisladan (för Lovisa och Madde). Lunch på Peppes....och nu kan även Malte stolt berätta att han varit på Peppes. Sedan blev det Märkesbutiken för tjejerna under tiden jag och Malte köpte blommor på torget....Det hela avslutades med ett besök hos Heberleins. där allt det goda inhandlades...Jag förstår att både du och Josefin längtar hem till era mammors fantastiska mat...pratade med Josefin idag, som ville ha alla mina hemliga kokkonster mailade till sig. Ikväll hade familjen planerat pizza vilket Jossan skulle avstyra med hemlagade köttbullar och potatismos...hur det nu ska gå. Jag hörde att ni skypat idag...roligt för er att utbyta lite om det som händer er därborta....



Bra att du försöker att äta lite mer regelbundet, det håller humöret i schack...oroar mig lite för din hals, som Josefin sa fortfarande var till besvär.



Må nu riktigt bra och håll tummarna för oss här hemma nu när midsommar kommer....vi vill ha sol:-)

Kram

Maria

2011-06-22 @ 23:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0