Dag 12 och 13

Att ha bott i en familj med tva sma barn i snart tva veckor har lart mig en hel del. Tanken av att bli en ung mamma har suddats ut en aning kan jag saga, haha. Barnen ar hur mysiga som helst nar de far som de vill men annars ar det kaos.
Igar gjorde jag inte mycket vettigt, akte runt med Heidi och barnen till flera olika stallen. Heidi tycks alltid ha olika arenden att gora. Igar lamnade vi bl.a. in klader for strykning, lamnade in klader till valgorenhet, akte forbi att telefonbolag och handlade mat. Maten handlade vi pa nagot som heter Costco, dar man bara kan handla storpack av allting. Jag ville t.ex kopa en mango och la ner den i vagnen, men den bytte Heidi snabbt ut mot en hel lada men minst tio mangos i. Hahah Usa sager jag bara.
Idag ar jag barnvakt at Lula, medans Heidi lunchar med en vaninna och ar pa doktorbesok. Vaknade upp vid 9.45 av att Lula grat i sin ensamhet. Sen dess har vi hunnit kaka frukost och lekt. Lula vill aven ga ut hela tiden, vilket jag garna ocksa gor, dock inte nar det sporegnar ute. Om jag stanger ytterdorren borjar hon grata direkt, darfor far den sta oppen.
Imorgon aker jag och familjen till Nashville, Tennessee. Vi aker dit for att heidi ska skriva musik. Heidi och Matt bestamde sig for att vi ska ta bilen dit vilket kommer ta oss ungefar 14 timmar. Fraga mig inte hur jag ska underhalla mig eller averleva for det tror jag inte att jag kommer gora. I Nashville hoppas jag pa bra vader sa jag kan fa lite farg tills jag kommer hem! Forhoppningsvis finns det internet dar sa jag kan uppdatera men har inte kollat upp det an.
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: peter

Hej igen, Det blir naturligtvis jobbigt att åka till Nashville men du får verkligen se mycket på vägen, om det nu kan vara en tröst. Det är ju en berömd country/western stad så ni kanske också får uppleva lite äkta musik.



Josephine skrev häromdagen om hur det var hemma hos Heidi i Oklahoma.Wiveca och jag var ju i USA och tog emot Joesphine på hennes examensdag, och vi var också hembjudna till Heidis föräldrar. Den tända plastgranen mitt i sommaren och blinkande lampor i alla färger var en märklig upplevelse. Jag glömmer inte heller när Heidis mamma läste en bordsbön till maten, först trodde jag det var jiddisch (hebreiska och tyska)hon talade, men sen förstod jag att det

var amerikansk/tyska, helt obegripligt. Som sagt en mycket speciell och samtidigt väldigt amerikansk familj.



I kväll har vi varit på invigningsfest hos Jocke och Kajsa och Julia, som gjorde en god förrätt på Skagern-röra. Kajsa stod för en härlig kyckling med en god sallad. Sen promenad vi ner till havet.

Inte mer än en dryg vecka kvar så ses vi. Du kommer nog tycka att det är skönt att vara hemma igen.Men många erfarenheter rikare.



Fråga Wiveca hur det kändes att vara en ung mamma. Hon var 23 år då vårt tredje barn föddes, Danny.Jag tror att det också har en del fördelar att vara ung förälder som t ex också dina föräldrar.



Det låter som om det är ovanligt jobbigt hemma hos Heidi.



Det blir härligt att träffas igen.



Kramar Peter



2011-06-23 @ 22:31:55
Postat av: pappa

Hej min lilla flicka!



Hoppas att din bilresa blir en riktig sommarhit.



Själva håller vi på för fullt i lägenheten. Igår hade vi en toppendag på Väla Handelsplats i Helsingborg. Sprang mellan IKEA, SIBA, Hemtex, Sova med flera.



Idag firar vi midsommar med Kullmans vädret är kallt och blåsigt men vi hoppas på att klara oss från regn.



Hör av dig när du kommer fram till Nashville.



Älskar dig!



Pappa

2011-06-24 @ 09:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0