Dag 14

Om det ar nagonting den har familjen ar bra utrustade av (nu tanker jag nodvandiga saker) sa ar det elektriska prylar. Jag sitter just nu langst bak i Svensson vanen och skriver detta inlagg. Vi ar som sagt pavag mot Nashville och klockan ar halv elva pa kvallen. om 2 timmar ungefar kommer vi fram till Hotell Inn i Virginia dar vi ska spendera natten. Vi tog svangen forbi Washington och jag har precis akt en riktigt bra route. Har nedan ser ni ett flertal av de olika byggnaderna jag sett.
Washington och New York skiljer sig nagot otroligt mot varandra. I New York ar det i stort sett bara skyskrapor och allt ser relativt modernt ut. Washington daremot ar mer oldfashion, jag gillar det starkt, liknar mer Stockholm.
The Washington Monument
The Capitol- I denna byggnad haller kongressen till fick jag lara mig idag. Aven att ingen byggnad i hela Washington DC far vara hogre an just denna, men da raknar man med kullen den star pa och statyn hogst upp. Alltsa ska det vara hogsta toppen.
The Washington Supreme Court
Vita huset- Nu for tiden ar det valdigt svart att ta sig nara med bil darav en halvdalig bild
The Lincoln Memorial och herr Lincoln himself

Om exakt en vecka lamnar jag detta industriland for att aka till Bastad. Langtar nagot otroligt men ska samtidigt njuta av sista tiden har. Kommer tillbaka till Summit den 29 och da ska jag hanga med Louise som har anlant och sova over hos henne till den 30. Sen aker jag tillbaka till Summit och forhoppningvis ska vi se a real baseballgame pa kvallen. Har borjat packa vaskan redan, for vet inte om jag kommer hinna gora dte nar jag kommer tillbaka. Fyllde som sagt vaskan halvfylld pavagen hit och jag har shoppat perfekt. Shoppingen rymmer exakt och da menar jag exakt halva resvaskan.
Nu tankte jag lagga mig ner och sova innan vi kommer fram till hotellet. Har forresten sett en massa fireflies, sa himla haftigt och fint! Jag vill ha dem i Sverige ocksa.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: peter

God morgon, det är morgon på riktigt här,midsommardagens morgon. Grått och blåsigtute men värmen kommer i morgon och stannar. Ja, det blev som jag hoppats, du har fått uppleva mycket på resan, jag har faktiskt inte varit i Washington, och W är säkert en mycket vacker stad.

Jocke med familj åkte efter lunch till Kullmans så W och jag firade ensamma här i Båstad. Dans på ängen, Tin och jag deltog. Hon hittade en Springer Spaniel som hon lekte med intensivt, publiken stod och applåderade. Sen gick Tin och jag och tittade på tennis, en bror till Tim Göransson, André, imponerande. 17 år, å andra sidan, vid den åldern vann Mats och Björn franska.

Så bra att du längtar till Båstad. Vi längtar också efter dig. Kramar Peter

2011-06-25 @ 08:44:18
Postat av: PiaLia

Vad kul att de tar dig på rundtur! Dessa rundturer brukar vara måttligt intressanta då man är där, men efteråt är det kul att ha varit där!



Se nu till att njuta av den sista veckan i USA!



kram PiaLia

2011-06-25 @ 16:46:50
Postat av: mamma

Hej stumpilumpan!

Tänk vad fantastiskt mycket du får uppleva! Nu börjar jag förstå vitsen med att köra bil hela resan till Nashville. Det är ju fantastiskt gulligt av dem att göra denna sightseeing. Nu börjar ni troligtvis närma er målet och det blir kul att höra fortsättningen om era kommande dagar. Vi har haft Maria och Lovisa på premiärmiddag i Båstad. Biff Rydberg och härlig fruktsallad med bl a färska hallon (det skall du också få snart, såklart). Goda kakor som jag köpte på vår utflykt idag vid Krapperupps slottscafé. Imorgon skall vi montera sänglådor till ert rum och montera heltäckande gardiner i ert ljusa ljusa sovrum. Förhoppningsvis en stund i solen där i mellan. Pappa och jag åker hem till Stockholm imorgon vid 5-tiden. Julia blir kvar med farmor och farfar. Josephine och barnen kommer till Båstad på måndag så att Julia har någon att leka med.

Alla kramar till dig min fina fina flicka! Mamma

2011-06-25 @ 23:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0