Dag 15

Antligeeeeeen!!
Vi kom fram till hotellet igar tva pa natten och la oss bums i sang. Jag vaknade 9 imorse och tog en dusch och trodde att de andra sedan skulle ha vaknat sa vi kunde fortsatta var resa mot Nashville. Sa blev inte fallet, utan vi kom ivag runt 12 utan mat i magen. Vi har idag akt bil i ungefar 8-9 timmar och jag kan saga att det var ett rent helvete. Att sitta i en bil sa lange och ha lika manga timmar i bagaget ar inte det roligaste jag gjort, snarare tvartom nagot av det trakigaste. Det sag i stort sett ut likadant ut hela vagen, vacker var dte iof. Vi akte genom Appalacherna dar det var tat skog overallt med dalar och berg om varandra. Pa vagen gjorde vi ett antal stopp. Med den har familjen funkar det inte riktigt som med min egen eller framforallt pappas koncept: Komma igang tidigt och sen kora raka vagen (brukar iof bli ett stopp), utan har gjorde vi nog minst fyra stycken. Jag kande att jag inte hade sa mycket att saga till om, men jag var sa frustrerad ett flertal ganger. Det varsta var nar Heidi plotsligt ropar "Pull over" mitt pa motorvagen. Matt forklarade lugnt och sansat att dte inte riktigt funkar dar vi ar just nu. Heidis svar pa dte var "Noooooow". Matt stannade direkt pa sidan av highlinen. Jag kande starkt att nanting var riktigt riktigt daligt. Heidi som satt langst bak i vanen ropade bak Matt och dar bak var aven Hegan. Jag kande en mindre ljuvlig doft och forstod att jag nu ska sitta kvar i framsatet och i stort satt stanga av mig sjalv och det var precis vad jag gjorde.  Sa medans Heidi och Matt svor till varanda och sa att "it's okey" om vartannat satt jag dar framme helt tyst och med sanning slutna ogon. Det har ar nagonting jag ar ytterst tacksam over i efterhand, da jag fick hora att Hegan bajsat ner sig sjalv totalt, rattare sagt hela vagen upp over magen. Heidi fragade mig efterat med skratt i halsen "So Martina when do you wanna have kids?" Jag skrattade till lite stelt och sa "never". Nej fy horrni, dte var ingen rolig upplevelse.
Vi rullade hur som helst pa och kom tillslut fram och som jag led mot slutet, klockan gick sa langsamt. Vi akte direkt till en restaurang med en mall precis intill. Medans vi vantade pa bord hann jag kopa fodelsedagspresent till min kara broder, true religion jenas till mig sjalv och ett par finare flippisar. Tillslut fick vi bord och maten kom in. Hur gott som helst, jag at nan sorts Scampi pasta. Nagot jag har lagt marke till har ar att precis alla tar med sina "left overs" hem i doogybags. Heidi och Matt tvingade mig att gora det idag, de tyckte att jag nan gang behover gora det under min vistelse, sa det var lika bra att fa det gjort. En annan sak jag la marke till idag var att manniskorna har (syftar pa dem i affarerna) ar sa otroligt mycket trevligare an i New York och i New Jersey. Jag fick snabbt forklarat for mig att manniskor ar i allmanhet trevligar in the south. Ungefar av precis samma anledning som hemma i Sverige. I Stockholm och NW och NJ ar manniskor mer stressade.
Jag ligger nu i mitt egna hotellrum pa det nya hotellet. Allt kanns riktigt bra och jag hoppas verkligen att solen kommer fram nu de har dagarna sa jag kan fa en rejal branna innan jag kommer till Bastad.
For er som inte vet ar vi i Nashville for att Heidi ar en musiker och ska traffa massa manniskor (det ar har alla musiker hanger) for att skriva latar tillsammans med dem. Imorgon kvall ska hon aven sjunga pa en liten bar, ska bli sa spannande att hora!
Godnatt pa er och snart ses vi!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Pust!!! Äntligen är ni framme Martina! Känns skönt för oss också. Kramar mamma o pappa

2011-06-26 @ 08:34:19
Postat av: PiaLia

Martina!

Det gläder mig att du kopplat att människor från södra Sverige är trevliga! Det värmde!



Fortsätter tjata om maten... eller frånvaron av maten. Ett hett tips är att du fixar en egen liten privat fruktgömma som du kan njuta av när allt annat går åt helvete! Inte bjuda och vara snäll-nej, bara din! Även en näve nötter och bubbelvatten kan rädda en ibland.



Du kan väl filma med mobilen när Heidi spelar på puben. Det skulle vara riktigt kul att höra hur seriöst det är, så hon inte bara nynnar till någon raspig caraoke. Filma även publiken. Tror jag är lite skadad av alla konstiga amerikanska filmer jag sett i mina dar´! Typ "Twin peaks", men den är du nog för ung för att ha sett.



Jag lovar att det där med att byta blöja på dina barn inte kommer att bli något stort problem för dig Martina! Sina egna barns blöjor är ok. Detta gäller dock inte när man passar grannens barn. Deras blöjor luktar så förfärligt att man nästan kräks. Denna kärlek till allt vad det gäller sina egna barn håller i sig även när de är stora tonåringar. Man vet inte vad riktig kärlek är förrän man fått barn. Det hoppas jag att du själv kommer att få uppleva-men vänta ett tag till!



Vet inte om du kommit igång med övningskörningen, men en sak är säker-man stannar inte på motorvägen för att byta blöja! Hälsa Heidi det från mig!



Nu måste jag fortsätta att packa inför flytten.



Ha det så bra!

kram

PiaLia

2011-06-26 @ 20:57:47
Postat av: Anonym

Hej gumman,

Även jag oroar mig för era måltider. Pias förslag är jättebra, kankse något som även Heidi och Matt kan ta över....om inte, så verkar de båda ha reserver att ta av...vilket varken du eller deras dotter har!

Idag har vi firat stort, Filip kom med sista planet från Stockholm nu i kväll. Han hann bara ställa in sin väska i hallen innan han skulle köra in till Båstad...Notera, köra!

Jag är både en glad och stolt mamma, nu ser jag fram mot lite färre utryckningar men framför allt är det "pay back time".

Josefin är på Disney World med sin familj nu i några dagar. Hoppas hon inte är lika rädd för Musse Pigg denna gång, senaste mötet med honom var hon vettsrkämd. Det är visserliggen 14 år sedan men sådana srkäckupplevelser brukar sitta i.

Må gott och njut nu av dina sista dagar i USA (för denna gång).

Många varma kramar

Maria

2011-06-28 @ 00:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0