Dag 2

Igar was the big day! Efter en dusch, lite glassplitter och en dusch, var det dags for turen mot New York. pavagen in ringde Heidi ett samtal till sin gaykompis som jag forst trodde hette Fridge (vilket verkade jattekosntigt) men det visade sig att han hette Fritz, haha. Hur som helst vi tog en fika med honom och hans kille som jag inte mins namnet pa, vid highline. dar at jag varldens godaste cookies och blev ett gaynummer rikare! Om jag inte minns fel sa ar highline uppbyggt av gammalt jarnvagsmaterial och ar som en bro en bit upp i luften och detta fungerar nu som en park, var ratt coolt faktiskt.

sedan borjade turen mot times square, som jag hade langtat efter det! Det levde upp till alla forvantningar, gigantiska skyskrapor, jattemycket folk och massa stora neonskyltar , eller vad det kallas. mitt bland allt annat lag det alskade forever 21. For er som inte vet ar det en kladaffar med hur mycket klader som helst, i denna fanns det fyra stora vaningar. jag ville inte att de andra skulle vanta for lange sa jag plockade pa mig nagra fa saker, som jag inte behovde prova. efter att det trots allt gatt ett tag inne pa forever 21 ringer Heidi mig och sager att de borjar rora sig bort mot bilen for att mata Hegan. Jag blev lite stressad eftersom dte betydde att jag da behovde rora mig sjalv fran forever 21 till bilen som jag inte hade en aning om vart den var. efter att betalat for mina saker och efter ett oklart samtal till Heidi borjade jag min vandring till bilen. Konstigt nog sa hittade jag tillslut fram, sjalvklart tacka vare google maps.

Vi korde da bilen mot central park dar det blev ett snabbt stopp for att kolla runt lite och hjalp vad stort det var! Klockan borjade nu narma sig nio pm och jag hade varken atit lunch eller middag. Alla var hur hungriga som helst, sa vi korde mot Heidis favoritrestaurang som jag tror heter Huston. Var ett mysigt stalle med all mat du kan tanka sig. Jag bestallde in en Club sallad som var utsokt. Heidi och Matt bestallde tva matratter var och hann sluka 4 diet coke, HAHA som jag skrattade inombords! De bestallde aven in en stooooor brownie till efterratt, lika bra att ata nar man anda ar igang, right?

Vid den har tiden var jag riktigt trott, sa vi borjade rora oss hemat, blev en snabb titt pa China town och direkt darefter somnade jag i bilen.

Nu ar klockan halv tva pa dagen och jag ar barnvakt till Hegan och Lula. Matt jobbar och Heidi ar hos tandlakaren. Tanke kanske ta en tripp till mallen senare for att shoppa lite mer, men far se hur dte blir med det.

Har inte mycket att klaga pa har borta forutom att vadret inte ar pa topp.


bild 1: jag och Lula pa highline, i bakgrunden kan man se Empire State Building
bild 2: times square
bild 3: lite shopping, halsband, axelramsvaska, linne och harband

(om ni klickar pa bilderna blir det storre

Puss pa er

Kommentarer
Postat av: Joachim Haas

Tjena Burney,



Längtar redan efter dig! Härligt att du skriver så vi kan följa lite av vad du gör. Berätta lite om familjen. Är dom schyssta?



Puss o Kram



Pappa

2011-06-14 @ 07:11:56
Postat av: Maria Kullman

Hej Martina,

Hoppas att allt är bra med dig...du verkar trivas:-)

Jättekul för oss här hemma att följa ditt liv i NY.

Njut och lev livet.....

Soliga kramar

Maria & Co

2011-06-14 @ 13:35:08
Postat av: Kajsa Lundvall

Hahahahaaa, vilken gullegris! Du var tapper med barnen, det är inte alltid så lätt, de vänjer sig snart vid din sångröst:-)

Kram mammi

2011-06-14 @ 22:27:39
Postat av: PiaLia

Visst är NY häftigt! Älskar det!



Tänk att du jobbar hos en familj i USA Martina! Jag menar, det kunde lika gärna varit Gislaved (och hur coolt hade det varit?).



Tag nu vara på tiden! Vips är du hemma igen! Men då kommer du inte vara samma Martina, utan en Martina med några fler grejer i bagaget (i dubbel bemärkelse...) och lite mer världsvan!



Det där med diet- och lightmat verkar så himla dumt när de samtidigt vräker i sig helt fel saker.



kram

PiaLia

2011-06-16 @ 00:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0