Dag 6

Heeey!
Med svullen hals och nagot som verkar vara pavag mot en nackasparr sitter jag nu i sangen och kanner mig trots allt nojd. Dagen har varit upp och ner, har varit pa flera olika stallen och sett olika typer av personer.
Startade dagen med en harlig powetwalk runt om i omradet, men denna gang pa den andra sidan av Summit an den jag har explored tidigare. Sag ett antal snygga killar pa avstand, vilket gav mig lite hopp, men dessa killar som ar snygga pa avstand, blir not so unexpected fula pa nara hall..
Vadret var riktigt bra i formiddags sa gjorde ett forsok till att sola efter pw:n, men eftersom de inte har nagra bra stolar/dynor att ligga pa ar det svart. Ekorrarna som dyker upp ovantat lite har och var, gor inte saken battre heller. Sa efter ungefar en kvarts solning gick jag ner till staden i Summit for att se om jag kunde hitta natt roligt. Dessvarre gjorde jag inte det och blev darfor valdigt glad nar det ploppade till i mobilen, jag hade fatt ett sms av Heidi som sa att hon skulle aka till Westfield. Hon skulle gora nagot lakarbesok och jag skulle fa ga i affarer. Val framme i Westfield visade det sig att affarerna inte var speciellt attraktiva for mig. Daremot fick jag vanta en timme(hon trodde det skulle ta en kvart) i bilen nar Heidi var pa lakarbesok, awesomeee. Heidi fick lite daligt samvete och slappte av mig i SHort Hills (mallen som jag tidigare har namnt) pavagen hem. Dar fick jag gora av med lite pengar och sedan kom hon och hamtade mig. Har hemma vantade (antligen) en hemlagad middag bestaende av koskos och grillad fisk. Passade perfekt for mig, da jag inte at nagon lunch.
Lula has started to freak me out. Hon har blivit en riktigt stalker, ar nastan lite radd for henne. Bakom vart enda litet horn hoppar hon fram och gor sitt konstiga ljud som jag inte forstar ett dugg av.
Eftersom Matt jobbar hela dagarna och Heidi ofta ar trott far jkag forsoka hitta pa saker sjalv, vilket bade ar trakigt och svart i en ny stad/land/kontinent. Heidi ber ofta om ursakt for det, men det ar inte mycket att gora. Just smile and wave, hehe. Fragade idag om det finns nan beach i narheten coh da svarade de ja, ungefar en timme harifran. Excellent tankte jag da, sajk. Troligtvis kommer vi aka dit nan dag framover hur som helst. Hade tankt att aka in till NY imorgon, men far se hur jag gor med det beroende pa hur jag mar och vadret.
Ralp Lauren keps
A&F flipflops
Tva mascaror
Fyra burkar ID, fairly light, light, warmth, bronze
Id borste
Tva linnen
En hatt
Ett kuvert (?!?!?!)

Kommentarer
Postat av: Maria Kullman

Hej tjejern,

Börjar ana att din väska kommer att bli tung när det väl är dags för hemfärd....du får nog betala för en extra väska när det så är dags.....

Fortsätter följa din blogg och nu även farfara Peters trevliga inlägg...jag tycker absolut att du ska uppmuntra honom till att starta en blogg, han har en intressant och spännande historia att berätta. För att råda bot på dina solbeskymmer och alla ekorrar som springer runt, fråga Heidi om de är medlemmar i någon klubb eller om det finns någon offentlig pool någonstans i närheten. I annat fall kanske du kan googla på detta. Du kan även googla och se om det finns någon annan svensk au pair i närheten av dig, som kan komma med lite roliga tips..om inte, så är jag också (precis som Pia) övertygad om att denna vila är välbehövlig, "lugnet efter/före stormen".



Idag regnar det i Täby......no sun



Kram/Maria

2011-06-17 @ 11:29:47
Postat av: PiaLia

Hej!



Tycker dina kompisar är dåliga på att kommentera dina inlägg! Skärpning! Kul för dig om det inte bara är klokord från gammeltanterna där hemma. Fl..åt Maria, men jag räknar mig själv till den kategorin;)



Som Maria sa regnar det idag. Det är faktiskt riktigt skönt. Då får man gjort lite saker på "to do" listan. Hoppas du hittar något ställe du kan lägga ut lilla strandfilten!



Dan är fortfarande borta så jag driver runt lite planlöst. Men i morgon blir det party! Rolf Sköld ska ha 50 års fest i trädgården. Kul! Det ska bli intressant att se om grannarna klagar eller ringer polisen. Då gömmer jag mig!



Hittade en citronyogurt i frysen. Är den din?



Ha det jättebra!



kram

PiaLia

2011-06-17 @ 14:44:24
Postat av: kajj

Efter jag har klickat på kommentarerna på alla dina inlägg och insett att det är bara massa tanter och gubbar som kommenterar tänkte jag kanske att du skulle bli glad när någon i din egen ålder kommenterade.



Här hemma går dagarna långsamt och du ska bli glad över att höra att du inte missar ett smack. Folk har börjat röra sig hemifrån och på tisdag är det min tur.



Monica ringde igår och grät i telefonen för att hon hade glömt bort min födelsedag. Jag fick ett sms av Patrik och Charlotte den 16 juni då de önskade mig härlig dag och ett supergrattis. Känns bra att släkten inte vet när jag fyller år.



Ikväll är det Carolina som ska ha fest. Förmodligen sista gången jag träffar de flesta människorna här hemma på en väldigt lång tid. Ska bli kul och ledsamt. På lördag är det Max som ska styra. Är lite nervös och tvek om jag ska gå. Känner ju ingen. Hade varit grymt om du var med där!



Nu har du avklarat 1/3, tiden har gått fort så fortsätt njut sista tiden. hehe.



Det låter spännande att bo hos Matt och Heidi, man vet aldrig vad som händer liksom.



Saknar dig



with love

kaj

2011-06-17 @ 17:01:48
URL: http://kajsahk.blogg.se/
Postat av: Kajsa Lundvall

Vill att du kommer hem! För där blir du ju förföljd av Lula. För jag saknar dig! JAg har har haft kalas, det var skoj. Vi badade och lekte och vi vann mumsmums tävlingen. Hoppas du har det bra!!!

Jag kommer krama ihjäl dig när du kommit hem!

Kram jullan!!!

2011-06-17 @ 19:32:23
Postat av: Kajsa Lundvall

Min kära lilla älskling! Lite långtråkigt har ingen dött av och det kan jag lova att det kommer inte du heller göra. Ta mycket kort och försök också att fånga Heidi och Matt på en bild. Kom du in till NY idag? Pappa, jag och Julia har mysfredag. Imorgon åker pappa till London. Vi får se vad vi flickor hittar på imorgon. Tyvärr inget båt- och badväder... Kanske en tur till stan.

Kram min flicka!

2011-06-17 @ 19:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0