Dag 7

Antligen kom helgen, vilket betyder att vi ska vara lite mer aventyrliga. Igarnatt var hemsk, har aldrig varit med om ett sant grovt ask/blixtvader. For er som inte vet ar jag livradd for blixt och dunder och skulle i vanliga fall ha sprungit upp till mamma och pappa, men det kunde jag inte gora nu. Istallet drog jag ut alla kontakter, la mig under tacket med stangda ogon och holl for  oronen. Jag lag sa i ungefar en timme tills jag somnade och vaknade upp alldeles svettig.
Akte aldrig in sjalv till New York igar, bade pga vadret, min halsa och att jag inte vill  gora slut med alla pengar forsta veckan. Istallet flag jag inne och skypeade med Kajsa, medans regnet oste ner utanfor. Tillslut tog jag mig i kragen och gick ner till biblioteket (?!) och lanade en engelsk bok. Pluspoang, eller hur farfar?
Nar alla var samlade i huset bestamde vi oss for att aka in till New York att ata. Det later bra eller hur? Men HAHA vilka problem det blev. Redan innan vi akte var det stel stamning mellan Matt och Heidi, men varre skulle det bli. Val framme i New York och restaurangen vi skulle ata pa down town, med fantastisk utsikt och mindre bra meny, bestallde vi in chips and dip som forratt. Lula borjade sedan gnalla, vilket resulterade i att Heidi fick ga ivag med henne. Tio minuter senare, efter att vi har bestallt in huvudratten, far Matt ett samtal fran Heidi. Heidi hade nu bestamt sig for att har gar dte verkligen inte att ata, vi avbestaller allt vi bestallt och aker harifran. Tio minuter senare sitter vi i bilen igen pavag mot en ny restaurang, stamningen var nu helt at helvete och klockan borjade bli riktigt sent. 4 restauranger senare och en tur genom Union Square, hamnade vi antligen pa ett stalle bade Matt och Heidi var nojda med, thank God for that.
Matt och Heidi har fatt for sig att jag ar ett HUGE fan av Gossip Girl. Darfor tog de mig, efter middagen till Elite Hotel, dar stora delar av avsnitten spelas in. Heidi ville ta mig upp till taket, vilket lat helt underbart i mina oron, men jag var anda lite skeptisk. Hade en kansla av ett det skulle vara en lang line utanfor med partykladda manniskor och det var precis vad det var! Vi gick darfor bara in i loungen och tittade runt lite dar. Pavagen hem akte vi forbi Times Square igen och woooooow jag kommer aldrig kunna sluta fascineras av det.
Lula and Heidi utanfor forsta restaurangen
Lula och Matt pa den sista restaurangen
Jag utanfor Elite Hotel
Times Square by night

Kommentarer
Postat av: Lovisa Kullman

Vilka härliga bilder Martina! Hoppas du har det bra, saknar dig!

2011-06-19 @ 08:43:24
URL: http://typisktloviisa.blogg.se/
Postat av: pappa

Hej min fina dotter! Otrolig sot ar du pa dagens bild. Ar i London och spelar fotboll mot andra lander i vart foretag. Forlorade finalen mot England efter vinst mot Polen, Italien, Tyskland och Spanien.



Langtar efter att traffa dig och ser fram emot var semester.



Puss



Pappa

2011-06-19 @ 11:13:00
Postat av: peter

Hej Martina, Spännande att följa dina kommentarer och äventyr; åska och familjebråk, roligt att du tänker på mig när du lånar en bok. Då har jag tydligen haft lite inflytande. Jag kommer på en bok om amerikanskt liv, en ung pojkes tankar mm som jag tror att du skulle tycka om; Salingers Catcher in the Rye. Tala med Haydi vad hon tycker om den boken? Väldigt mycket humor!

Vad gör USA för intryck på dig? Big, ytligt, rikt, jämställt...? Idag är vi så amerikaniserade även utanför USA att vi kanske inte längre märker skillnaderna mellan oss och dom. När jag kom till USA1949 så tog jag ganska okritiskt till mig allt det nya; Den amerikanska livsstilen spred sig som en löpeld. jag snaggade mig,(och det har jag fortsatt med i varje fall på gamla dagar med det hår jag har kvar), jag imponerades av allt, de flotta bilarna, milkshake och hamburgare. Köpte badbyxor som såg ut som shorts och var blommiga.Jag minns hur folk tittade på dom och skrattade ut mig, här hade vi fortfarande tighta byxor. Överhuvudtaget var alla kläderna jag köpte väldigt spännande.Mina skolkompisar var avundsjuka.

Jag ska se hemma om jag har några gamla brev hemma från den tiden. Allt var stort och imponerande, så känner kanske inte du idag när du kommer i kontakt med amerikanerna? Fundera, skulle du t ex kunna tänka dig att bo i USA? Och till slut, försök att få besöka en amerikansk skola. Det är ju dessutom ett bra sätt att få en kompis.



Din förkylning oroar, Tala med Haydi om att ev gå till doktorn, kanske Josephine kan kommentera detta. Påminner övriga om att du har en blogg. Kramar Peter

2011-06-19 @ 12:50:57
Postat av: PiaLia

Hej tjejen!

Vad kul att din värdfamilj anstränger sig och tar ut dig på restaurang. Känner igen det där med att irritationen höjs när man letar efter det perfekta stället att äta på...

Kom nu ihåg alla fina ställen så kan du och dina kompisar åka dit i framtiden!

Ha det jättebra!

Hälsar Pia från ett idag regnigt Näsbypark.

2011-06-19 @ 17:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0