Dag 9

Imorse var forsta dagen jag faktiskt vaknade till alarm. Vi bestamde som sagt igar att vi skulle ta oss upp tidigt for att komma ivag till beachen. Vi kom ivag 40 minuter efter avsatt tid och inte berodde det pa mig, det kan jag lova. Det tog oss ungefar 1,5 timma att komma dit, men det var det absolut vart. Jag har verkligen langtat efter att fa lagga mig och sola nanstans dar ekorrarna haller sig undan. Vi stannade pavagen for att kopa ett stort talt som alla andra kunde ligga under, de verkar vara radda for solen. Sa nar vi val kom fram till Bay Head som de hette, satte de upp taltet direkt och la sig dar inne allihopa forutom jag som lag och pressade utanfor, haha. Bay Head ligger precis intill Jersey Shore, ni som kollar MTV, maste mycket val veta vad jag talar om. Efter ett tag pa stranden fick jag hora hur folk pa stranden ropade "dolphins" flera ganger om. Jag forstod inte om de menade allvar men nar jag sag att alla tittade ut over havet gjorde jag desamma. En bit ut hoppade faktiskt tva stycken delfiner, riktigt kul att fa se! De ar valdigt salsynta i de omradena. Stranderna har har lite speciella regler. Forst och framst maste man kopa tickets som man maste visa for en vakt innan man gar ner pa stranden. Det ar inte heller tillatet att ta med sig nagon slags mat overhuvudtaget. Jag som inte hade atit nan frukost blev riktigt hungrig runt tre tiden, sa nagra minuter senare akte vi vidare till en restaurang som Matt hade bestamt. Ni som har foljt min blogg borde nu veta hur det gar nar Matt bestammer restaurang... Efter en lang tid i bilen pavag mot restaurangen ringer Heidi for att kolla exakt vart den ligger. Det ar da hon upptacker att den har restaurangen som Matt kollat upp pa internet, faktiskt inte ens existerar. Alla som redan var lite smatt irriterade pga av hungern blev inte jatteglada over detta. Vi ringde darfor runt till massa restauranger i narheten, men eftersom klockan nu var 5 pm, sa var det mittemellan mattiderna sa ingen kunde ta emot oss. Forutom den femte restaurangen vi ringde som mer an garna ville ha oss dar. Det visade sig aven bli en riktigt bra restaurang, thank God for that.

Pavagen hem stannade vi vid natt sorts take away stalle, dar man inte behovde ga ur bilen. Istallet kom servitorerna utrullandes pa rollerblades och lamnade bestallningen som man innan bestallt via hogtalare. Riktig old style men coolt! Vi alla tog en varsin glass med extra extra extraaaaaa allt pa. At halva glassen och madde sen valdigt illa. Direkt nar jag kom hem satte jag pa mig traningsklader och stack ut pa en runda.

Imorgon ar dte mandag vilket betyder ny vecka, spannandeee!


Stranden innan folk hade hunnit rulla in. Som ni ser var det inte klockrent vader, men dte var nog tur det for min hud. Vattnet var aven riktigt kallt, troligtvis kallare an vad det ar i Sverige.

Lula kunde inte riktigt kontrollera sig sjalv pa stranden, hon ramlade hela tiden och som ni ser blev tackt av sand

Jag pa restaurangen vi antligen hamnade pa

Rollerblades stallet, fick ingen riktigt bra bild men om ni tittar noggrant kan ni se att han aker rollerblades (vet inte hur det stavas)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Martina, lika underhållande och härligt att få läsa din blogg, dag efter dag! Kul för dig att du fått se delfiner i sitt vilda liv (och inte bara på en djurpark). Det är så fantastiskt att få chansen att uppleva dessa härliga djur live. Jag kommer ihåg när vi var i Florida när barnen var små. Vi bodde på ett hotel nere på stranden med ustiskt mot vattnet. Under vår vecka där såg vi delfiner många gånger och det var lika fantastiskt varje gång.

Detta med familjens mathållning, verkar som om de borde söka upp ett matställe innan de blir för hungriga, inget du kan tipsa dem om kanske.....

Vädret här hemma påminner mer om vår och höst än om sommar och långbyxorna har åkt på igen.

Kram

Maria

2011-06-20 @ 11:52:27
Postat av: PiaLia

Martina,

gissar att mor din brukar tjata om hur viktig frukosten är. Tror kanske att du börjar förstå detta nu;)



Skönt för dig att komma till stranden! Visst är det häftigt med delfiner! De ser så glada ut när de skuttar upp och ner i vattnet! Lite läskiga ryggfenor dock. Påminner om lite om hajar!



Här hemma lockar reklambladen med sillerier och jordgubbar. Kött att grilla på kvällen, vill de visst att vi ska köpa. Alla i kvarteret ska äta samma mat. Man kollar lite extra på hur vädret ska bli, och det blir blandad kompott som vanligt på midsommar.



Det bästa med att vara bort är att komma hem! Då ser man sin tillvaro med nya ögon.



Ha det bra!

kram

PiaLia

2011-06-20 @ 15:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0