Nashville

Heej!
Har inte blivit mycket bloggning har har jag markt. Jag sitter nu och vantar pa att vi ska lamna hotellet for att ta en glass i nan park innan vi ska lamna denna stad och aka mot Summit. Det beraknas ta 15 timmar och vi ska aka hela vagen, det komemr bli mycket tumrullande for min del. Forhoppningsvis lite somn ocksa.
Hur som helst, Nashville har varit en upplevelse precis som allt annat. Kanns verkligen som att jag har kommit till "the city of music". Jag har traffat flera av Heidis vanner, fatt vara med nar de har skrivit latar, atit pa olika restauranger, fatt se manniskor byta visitkort, shoppat, solat, passat barn, lyssnat pa upptradanden och en del andra smasaker. Jag tror nastan att jag gillar Nashville mer an Summit. Det ar skonare stamning har och vadret ar battre, mer exotiskt.
Har tyvarr inte tagit sa mycket bilder och ar inte jattesugen pa att blogga sa det far helt enkelt bli ett ganska kort och trakigt inlagg.
Byeeee

Kommentarer
Postat av: Mamma

2011-06-28 @ 22:43:51
Postat av: Mamma

Låter kul med Nashville, jag tror jag måste gå in och googla lite om staden för att få en bättre känsla för vad du just nu upplever. Ett ställe som man gärna återvänder till kanske?! Pappa och jag har jagat ogräs i trädgården och unnade oss sedan en båttur och låg och guppade i solen. Vi längtar efter vår lilla ärta!!! Skall bli härligt att snart få höra din sång vid matbordet, "himlen runt hörnet", hahaha. Kramar mamma

2011-06-28 @ 22:53:43
Postat av: PiaLia

Hej!



Kul att du hinner så så många olika platser!



Här hemma är det kaos! Jag sitter och skriver medan två flyttkillar plockar ner hela mitt hem.



Ha de

kram

Pia Lia

2011-06-29 @ 13:19:03
Postat av: Gabriella

Hej igen Martina.

Låter som Nashville var ett härligt ställe som jag gärna skulle åkt till. Du kanske funderar på en sångkarriär efter det här. Hoppas du fått med dig intessanta och roliga minnen och föralldel en hel del mindre kul :-)som blöjbyte i bilen asg

Njut av din sista vecka och ha det kanon hälsar Gabriella

2011-06-29 @ 13:21:37
Postat av: peter, farfar

Hej gumman, (eller vilka smeknamn man nu ska använda, det förekommer verkligen många, ser jag), kul att Nashville blev en mycket större upplevelse än du tänkt dig. Nu har du hamnat i det mest amerikanska man kan tänka sig.New York är ju inte alls typiskt amerikanskt.

Inte heller jag har skrivit på några dagar. Inte fått den lugn och ro omkring mig som jag vill ha när jag skriver till dig. Dels beror det på att huset numer är fullt av barn, Josephine är också här nu med barnen, dels har kammarmusikfestivalen kommit igång med tre konserter varje dag. Vi har dessutom ett härligt väder, nästan 30 grader varmt så det blir mycket bad i pool och hav. Simon var ute i går, han hade fått ett fiskhuvud hos fiskhandlaren, och fiskade krabbor och räkor. Lilla Tin har ett riktigt paradis här med med alla baden i havet, fast i natt höll hon oss vakna när hon mådde illa. Förmodligen hade hon fått i sig för mycket saltvatten.

Julia kommer bra överens med kusinerna.I natt sov hon och Miriam i er nya lägenhet, men mitt i natten vaknade Miriam av hemska drömmar och då var de tvungna att flytta upp till oss.

Om en stund cyklar jag till eftermiddagskonserten. Det är ganska blandad musik, Schweiz är huvudtemat, så i går tvingades man genomlida en timma med alphorn. Däremellan kommer riktiga höjdpunkter som t ex barock och renässansmusik på luta och gitarr.

Här är ännu så länge lugnt om kvällarna, nu på lördag börjar damernas kval.Inga snygga killar i sikte, du hade lugnt kunna stanna några veckor till i USA. Synd att du inte fick tillfälle att träffa dina pysslingar, snygga killar i 20 årsåldern. Fast en av dem har visst gift sig.

Kramar Peter

2011-06-29 @ 13:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0